הכור הסורי: ראש אמ"ן זילזל וטעה, החכי"ם צדקו

מוטי סבן No Comments on הכור הסורי: ראש אמ"ן זילזל וטעה, החכי"ם צדקו

לאחר הכישלון המודיעיני הישראלי בעניין תוכנית הגרעין של לוב | חברי וועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ יובל שטייניץ כתבו דו"ח סודי על שיפור המודיעין הישראלי | בחלק החסוי העלו חברי הוועדה הערכות שאולי יש לסורים פרויקט גרעין סודי | ראש אמ"ן זילזל בתגובה להערכות, ראש הממשלה שרון צחק על יו"ר הוועדה ובוגי יעלון הרמטכ"ל החרים את הדיונים | רק שהפעם חברי הכנסת צדקו.

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח סודי שנכתב בעניין שיפור המודיעין הישראלי נכתב תחת מעטה חשאיות והופץ בתשעה עותקים בלבד. חברת "החדשות" חשפה הערב את עיקרי הדו"ח ע"י העיתונאי עמית סגל, עיקרי הדו"ח אושרו ע"י הצנזורה והוא מגלה מאבק אגו בין חכי"ם מוועדת חוץ וביטחון לבין ראשי מערכת הביטחון, שהפעם החכי"ם צדקו.

הרקע לדו"ח היה הכישלון המודיעני הישראלי שלא ידע כי ללוב קיימת תוכנית גרעין מתקדמת, רק בשלבים האחרונים גילו האמריקנים לישראל על התוכנית בעקבות האירוע הדרמטי, כתבה דו"ח מפורט הוועד על כישלונות המודיעין הישראלי ודרכים לשיפורו, אחת ההצעות הייתה להפוך את יחידת המודיעין ליחידה אזרחית כדוגמת ה-n.s.a בארה"ב.

במהלך דיוני הוועדה שאל יו"ר הוועדה ח"כ יובל שטייניץ לגבי היתכנות שסוריה המדינת אוייב מספר אחת אז, מקימה בחשאי כור גרעיני שאין לנו מושג על קיומו, ראש אמ"ן דאז האלוף זאב פרקש דחה על הסף את החשש שהתגבש בוועדה.

בהמשך הדיונים הוועדה לא עשתה הנחות לצה"ל לגבי החשש הגדול מסוריה וכי יש סימנים שמראים שמשהוא גדול קורה בסוריה, צה"ל זילזל בהערכות הללו, הרמטכ"ל בוגי יעלון כעס והחל להחרים את דיוני הוועדה והורה לאנשי צבא אחרים גם לא להגיע לוועדה.

הדו"ח הסודי נכתב, וממנו עולה כי חברי הוועדה צדקו בחששות הגדולים שלהם ואילו צה"ל טעה בצורה שפגעה בביטחון המדינה באיום הכי גדול עליה, בין היתר בשעתו נכתב בדו"ח כך:

"האפשרות שסוריה עוסקת בפרויקט גרעין צבאי והמודיעין הישראלי לא איתר זאת טורפת את כל הקלפים. הייתכן שמדינת אויב מספר אחת הגובלת בישראל, ששירותי המודיעין יושבים עליה אישית לוחצת ומכסים אותה היטב מצליחה להסוות את תכניתה הגרעינית? תדהמה אחזה בנו נוכח העיוורון המודיעיני איסופי בנושא קיומו או אי קיומו של פרויקט גרעין צבאי בסוריה"



0 תגובות